ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Τι είναι η εργοθεραπεία;
Η εργοθεραπεία είναι η επιστήμη που απώτερο σκοπό της έχει την βελτίωση της λειτουργικότητας και την προώθηση της ανάπτυξης των παιδιών, μέσα από την χρησιμοποίηση του παιχνιδιού και των σκόπιμων δραστηριοτήτων (ΑΟΤΑ, 1976).
Ο Εργοθεραπευτής χρησιμοποιεί το παιχνίδι και δραστηριότητες ώστε να φτάσει το παιδί στο υψηλότερο δυνατό λειτουργικό επίπεδο.
Οι τομείς που αναλαμβάνει η Εργοθεραπεία είναι οι παρακάτω:
- ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Γραφοκινητικές δεξιότητες (π.χ. λαβή και έλεγχος μολυβιού, αντιγραφή σχημάτων, δημιουργία σχημάτων ή γραμμάτων).
Λεπτοί χειρισμοί χεριών- δακτύλων (π.χ. βελτίωση στη δύναμη, σταθερότητα και θέση Χρήση ψαλιδιού (π.χ. δεν κόβει σωστά).
Οπτικοκινητικός συντονισμός- οπτική αντίληψη.
- ΑΔΡΗ ΚΙΝΗΣΗ
Ισορροπία (π.χ. να περπατά στις μύτες- φτέρνες, να ισορροπεί στο ένα πόδι, σε δοκό ισορροπίας).
Κινητικός συντονισμός (π.χ. πηδηματάκια επί τόπου).
Επιδεξιότητα άνω- κάτω άκρων.
Ικανότητα να πετάει –πιάνει τη μπάλα
- ΓΝΩΣΤΙΚΟΣ ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Συγκέντρωση- αντίληψη
Οπτική διάκριση (π.χ. ικανότητα να βρίσκει ομοιότητες και διαφορές αντικειμένων).
Μνήμη (οπτική- ακουστική) (π.χ. να θυμάται ότι βλέπει ή ακούει μετά από μερικά δευτερόλεπτα
Χωροχρονικός προσανατολισμός
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ
Ένδυση- απόδυση (π.χ. χειρισμός κουμπωμάτων- διάκριση αριστερού- δεξιού)
Σίτιση (π.χ. λαβή πηρουνιού- μάσηση)
Αυτοϋπηρέτηση (π.χ. τουαλέτα, μπάνιο, προσωπική υγιεινή)
Διαχείριση χρημάτων (π.χ. αναγνώριση- διαχείριση)
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Αυτοεκτίμηση (π.χ. αυτοαντίληψη και αυτοσεβασμός)
Συνεργασία (π.χ. να συνυπάρχει και να συνεργάζεται με άλλους)
Οριοθέτηση (π.χ. ακολουθία εντολών).
