ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Τι είναι η εργοθεραπεία;

 Η εργοθεραπεία είναι η επιστήμη που απώτερο σκοπό της έχει την βελτίωση της λειτουργικότητας και την προώθηση της ανάπτυξης των παιδιών, μέσα από την χρησιμοποίηση του παιχνιδιού και των σκόπιμων δραστηριοτήτων (ΑΟΤΑ, 1976).

 Ο Εργοθεραπευτής χρησιμοποιεί το παιχνίδι και δραστηριότητες ώστε να φτάσει το παιδί στο υψηλότερο δυνατό λειτουργικό επίπεδο.

 Οι τομείς που αναλαμβάνει η Εργοθεραπεία είναι οι παρακάτω:

- ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

Γραφοκινητικές δεξιότητες (π.χ. λαβή και έλεγχος μολυβιού, αντιγραφή σχημάτων, δημιουργία σχημάτων ή γραμμάτων).

Λεπτοί χειρισμοί χεριών- δακτύλων (π.χ. βελτίωση στη δύναμη, σταθερότητα και θέση Χρήση ψαλιδιού (π.χ. δεν κόβει σωστά).

Οπτικοκινητικός συντονισμός- οπτική αντίληψη.

 

- ΑΔΡΗ ΚΙΝΗΣΗ

Ισορροπία (π.χ. να περπατά στις μύτες- φτέρνες, να ισορροπεί στο ένα πόδι, σε δοκό ισορροπίας).

Κινητικός συντονισμός (π.χ. πηδηματάκια επί τόπου).

Επιδεξιότητα άνω- κάτω άκρων.

Ικανότητα να πετάει –πιάνει τη μπάλα

 

- ΓΝΩΣΤΙΚΟΣ ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Συγκέντρωση- αντίληψη

Οπτική διάκριση (π.χ. ικανότητα να βρίσκει ομοιότητες και διαφορές αντικειμένων).

Μνήμη (οπτική- ακουστική) (π.χ. να θυμάται ότι βλέπει ή ακούει μετά από μερικά δευτερόλεπτα

Χωροχρονικός προσανατολισμός  

 

- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ

Ένδυση- απόδυση (π.χ. χειρισμός κουμπωμάτων- διάκριση αριστερού- δεξιού)

Σίτιση (π.χ. λαβή πηρουνιού- μάσηση)

Αυτοϋπηρέτηση (π.χ. τουαλέτα, μπάνιο, προσωπική υγιεινή)

Διαχείριση χρημάτων (π.χ. αναγνώριση- διαχείριση)

 

- ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ

Αυτοεκτίμηση (π.χ. αυτοαντίληψη και αυτοσεβασμός)

Συνεργασία (π.χ. να συνυπάρχει και να συνεργάζεται με άλλους)

Οριοθέτηση (π.χ. ακολουθία εντολών).